BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

KUIM

Pages

Tuesday, July 28, 2009

KUIM HAVE VISITOR!!!

Pada 18 julai 2009 yang lalu, sehari selepas berlangsungnya program pengurusan jenazah, Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM), telah menerima kunjungan dari Institut Perguruan Durian Daun Melaka, atau yang juga dikenali sebagai Maktab Perguruan Perempuan Melayu Melaka.



KUIM menerima kunjungan kira-kira lebih dari 30 orang bakal guru bersama 3 orang pegawai pengiring yang diketuai oleh Ustaz Ibrahim.



Antara perkara - perkara menarik yang dibincangkan bersama ialah mengenai perancangan untuk mengadakan aktiviti - aktiviti yang bercorak keagamaan secara bersama - sama seperti kempen menutup aurat yang dicadangkan sendiri oleh Timbalan Yang Dipertua Majlis Perwakilan Mahasiswa-Mahasiswi KUIM iaitu Saudari Nurhani Binti Kamal.



Dan apa yang menarik, Maktab Perguruan Perempuan Melayu Melaka juga mengadakan program Naqib dan Naqibah seperti yang di adakan di KUIM. Tetapi memandangkan ianya sebuah Maktab Perguruan Perempuan, maka hanya ada Naqibah sahaja dan tiada Naqib.
Mereka juga menyatakan bahawa program Naqib dan Naqibah ini amat berguna dan berfaedah untuk diterapkan kepada Mahasiswa - Mahasiswi KUIM dan Mahasiswi di Maktab Perguruan Perempuan Melayu Melaka.



Kami dari Majlis Perwakilan Mahasiswa - Mahasiswi KUIM sentiasa berharap dan menerima baik kunjungan dari mana - mana Institut Pengajian Tinggi Awam dan Swasta untuk mengeratkan lagi hubungan kerjasama dari segi akademik mahupun dari segi kokurikulum

0 comments: